1e training in het zand

Mijn verhaal

Ik heb niet altijd hardgelopen, sterker nog, dit doe ik pas een jaar of 2. Voor die tijd deed ik wat vrij veel mensen van mijn leeftijd doen en deden, roepen dat ik het druk had en geen tijd om actief te bewegen. Dit resulteerde in een flink overgewicht en een conditie die om te huilen was. Ergens op deze site zijn nog wel foto's te vinden uit die tijd, zoek ze op en verbaas je over wat er mogelijk is met wilskracht, een doel hebben, focus houden en een goede coaching! De afgelopen 2 1/2 jaar heb ik mijn leefstijl drastisch aangepast. Ik ben begonnen met 2x in de week te gaan fitnessen, daarna heb ik spinnen erbij opgepakt. In die tijd heb ik op de sportschool het beste advies ooit gehad; "kom in beweging" Doet het pijn, ga dan gewoon door. De pijn gaat over en je lichaam zal je dankbaar zijn dat je hebt doorgezet. Na een tijdje heb ik het fitnessen wat professioneler aangepakt en ben ik lid geworden van Personal body Plan. Dit was voor mij een perfecte match. Een online coach, een app waarin mijn trainingen per dag klaarstonden en waarin ik bij kon houden wat ik at, en allerhande gedragstips om gaandeweg van de ene leeftstijl naar een nieuwe te komen.

Nu 2 1/2 jaar later ben ik topfit. zo'n 30kg lichter en sport ik vrij veel (3x per week fitness en 3x per week hardlopen) naast mijn werk en gezinsleven. Tijd is een rekbaar begrip. Als je dingen doet die je leuk vindt, zul je versteld staan hoeveel tijd je daadwerkelijk beschikbaar hebt.

Mijn aanpak

Laat ik het maar dicht bij mijzelf houden. Voor mij werkt het om een doel te stellen en daar je focus op te richten. Mijn eerste doel in 2019 is in januari de 1/2 van Egmond te lopen.  Hierbij loop je een Km of 7 over het strand en daarna door de duinen, heel wat anders dan mijn reguliere rondjes op asfalt. Op basis van conditie ben ik niet bang voor die afstand van 21,1 Km, maar mijn doel is lekker te lopen en vooral heel blijven. Met dat in mijn achterhoofd bereid ik mij dan het liefste zo goed mogelijk voor en loop ik een aantal weken minimaal 1x per week een afstand op het strand. Mijn lijf kan dan wennen aan dit nieuwe fenomeen en ik leer wat mijn spieren doen bij een andere ondergrond.

Inmiddels ligt de 1/2 van Egmond alweer bijna 2 maanden achter ons en komt het volgende doel in zicht.

De marathon van Rotterdam

Het is de bedoeling deze, voor mij, eerste marathon uit te lopen. Tijd is nu niet relevant. Zonder blessures over de finish komen des te meer. Ik bereid mij op deze marathon voor met behulp van het Sportrusten schema. Je loopt dan niet extreem lange afstanden om je lichaam te laten wennen aan de belasting van de marathon, maar je leert op hartslag te lopen en naar je lichaam te luisteren.

Persoonlijk

Ik ben getrouwd met een hele lieve vrouw die mij de ruimte geeft om te sporten en de dingen te doen die ik leuk vind. Wij hebben 3 kinderen. Een dochter en zoon van 19 (tweeling) en een dochter van 15. Veel examenstress het komende jaar! Los van het sporten hebben wij 2 honden die graag naar buiten willen, een zwarte labrador van 9 jaar oud en een kruising tussen een Husky en een labrador van 3 jaar oud. Prachtig ook om te zien hoe die 2 met elkaar en andere honden aan het dollen zijn. Ik werk fulltime als risicomanager en daarnaast ben ik inmiddels ook coach voor Personal Body Plan!

about-us-headshot-2

Gert-Peter Noordegraaf

motivator

Ik krijg energie als ik mensen kan helpen om het maximale uit zichzelf te halen. Als ik een verandering bij mensen teweeg kan brengen in mindset waardoor ze in staat zijn om de nodige veranderingen zelf door te voeren. Een verandering is namelijk veel effectiever als die vanuit jezelf komt!

Gewoonten maken oud. Jong blijf je door de bereidheid tot verandering.

Wat kun jij doen...

Wil jij ook fit worden, gewicht verliezen en een nieuw eetpatroon aanleren?